1තෙල් මිල සහ ඉන්ධන පිරිවැය ඉහළ යාම
මැදපෙරදිග යුද ගටුම් හෙතුවෙන් ගෝලීය තෙල් මිලෙහි 12% ක වැඩිවීමක් සිදුවියහැකි අතර එමගින් ඉන්ධන ආනයන සඳහා පමණක් වසරකට ශ්රී ලංකාවට අමතර ඇමරිකානු ඩොලර් මිලියන 500 ක් වැය විය හැකි බවට රොකතනය කරයි. ඉහළ තෙල් පිරිවැය ද භාණ්ඩ ප්රවාහන ගාස්තු ඉහළ නංවන අතර ශ්රී ලංකා රුපියල සහ විදේශ විනිමය සංචිත මත පීඩනයක් අතිකරයි.
2 වෙළඳාම සහ අපනයන අවදානම
ශ්රී ලංකාවේ තේ අපනයනයෙන් 25% ක් මැදපෙරදිග වෙළඳපොළ දරන අතර ඇණවුම් 5% කින් පහත වැටුනහොත් වාර්ෂිකව ඇමරිකානු ඩොලර් මිලියන 75 ක් පමණ විනිමයක් අපට අහිමිවනු ඇත .
3. විදේශ සේවකයින්ගෙන් ලැබෙන විනිමය පහලයාම්
ගල්ෆ් සහයෝගිතා කවුන්සිලයේ (GCC) රටවල අස්ථාවරත්වය විදේශයන්හි සිටින ශ්රී ලාංකික සේවකයින්ගේ රැකියා අහිමිවීම් හෝ වැටුප් අඩු කිරීමට හේතු විය හැක. පුද්ගල මට්ටමින් ඔවුන්ගෙ දායකත්වය 10% කින් පහත පහත වැටුනත් විදේශ විනිමය ඉපැයීම් ඇමරිකානු ඩොලර් මිලියන 320 කින් පමණ අඩු විමට හෙතුවෙ ..
4. සංචාරක ව්යාපාරයට වන බලපෑම
ඉහළ ඉන්ධන මිල ගණන් හෙතුවෙන් ගුවන් ගමන් ගාස්තු වැඩි විය හැකි අතර මැද පෙරදිග ප්රවාහන මධ්යස්ථාන හරහා ගමන් කිරීම අධෛර්යමත් කරයි, එය විදේශ විනිමය ලැබෙන වැදගත් ප්රභවයක් වන අභ්යන්තර සංචාරක ව්යාපාරයට බලපායි.
.5.පොදු ආර්ථික අවදානම්
ගෝලීය වශයෙන් බලශක්ති මිල ඉහළ යාම මහ බැංකුවලට පොලී අනුපාත ඉහළ දැමීමට බල කළ හැකි අතර, එමගින් ඇඟලුම් සහ තේ වැනි ශ්රී ලාංකික අපනයන සඳහා ගෝලීය ඉල්ලුම දුර්වල කරයි.
මූල්ය පීඩනය: පාරිභෝගිකයින් ආරක්ෂා කිරීමට ඉන්ධන සඳහා සහනාධාර ලබා දීම වැනි කටයුතුවලට යොමුවිමෙන් රජයේ මූල්ය කටයුතුවලට සහ ශ්රී ලංකාවේ ණය ක්රියාවලියට බලපායි.
.6. සැපයුම් දාමය සහ සමුද්රීය ගැටළු
ගෝලීය නැව් මාර්ගවල බදා හෙතුවෙන් භාණ්ඩ ප්රවාහන වියදම් ඉහළ නැංවිය හැකි අතර ප්රවාහන කටයුතු තරමක් ප්රමාද කළ හැකි අතර එමඟින් අපනයන / ආනයන සැපයුම් මත පීඩනයක් ඇති වේ